fredag 21 september 2012

Blunda

Bilder jag inte kan titta på. Bilder som får mig att vilja gråta, glömma och rymma.

20101101

Hon fyller sex år och är så smal. Mager och genomskinlig. Har tappat 25 procent av sin vikt på lite mer än en månad och väger mindre än lillebror. Tappat nästan allt hår, bara lite är kvar. Långa, ljusa testar hänger ner i ansiktet. Jag tänker på Emil och fattighjonen.

Vi firar på morgonen som vi brukar med tårta och presenter. Hon sitter upp i rosa nattlinne med spöken på. Öppnar paket snabbt. River upp och kämpar som att det är ett jobb som ska göras.

På eftermiddagen åker vi till sjukhuset och tar bort stygn.

-Mamma, det här är min sämsta födelsedag. Jag fick ta bort stygnen på min födelsedag, säger hon. 

Det kommer bli värre och bättre men bara en födelsedag till. Tur att det blir den bästa av födelsedagar.

Fuck cancer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ut