onsdag 19 mars 2014

Två år

Två år. 
Sedan livet stannade. 
Dagen då du tog ditt allra sista andetag.
Då jag skickade meddelandet med orden kampen är över.
Den arton månader långa och hårda kampen. 

Två år.
Utan den finaste. 
Den starkaste kämpen. 
Mitt livs kärlek. 

Två år.
Med sorg. 
Och saknad
I varje andetag. 

Älskade Nora, vi ses igen. 
Så måste det bli. 
Det är mitt livshopp. 
Tills dess. 

Gråt inte för att jag är död
jag finns inom dej alltid. 
Du har min röst
den finns i dej
den kan du höra
när du vill
Du har mitt ansikte
min kropp
Jag finns i dej
Du kan ta fram mej
när du vill
Allt som finns kvar
av mej 
är inom dej
Så är vi jämt tillsammans
(Av Barbro Lindgren)

Fuck cancer!







6 kommentarer:

  1. Varma tankar till er alla.
    Idag och alla andra dagar.
    Kram från Catarina, Alma-Lee, Vera & Lykke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina ni! Krama dina fina tjejer.

      Radera
  2. Det är overkligt!
    Omöjligt att helt ta in. Även för mig som också lever utan.
    Tiden borde ha stannat! Ändå har två år passerat.
    Vi får haka oss fast vid det där hoppet, att vi en dag får träffa våra flickor igen!
    Varma kramar till er! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vi får fortsätta hoppas. Kram

      Radera
  3. Många extra tankar till er idag på denna dan. På kort tid fick vi brev ifrån rektorn att två elever har gått bort. Eran lilla Nora, och en pojke på grannskolan. Många frågor om livet har det blivit här hemma sedan dess.
    Varför, ja det kan man aldrig svara på, kram!

    SvaraRadera

Skriv ut