onsdag 26 mars 2014

Dagar och nätter

Jag läser en fin mammas blogg. 
En som också mist. 
Som kämpat en lång och hård kamp precis som jag.

Hon skriver så fint. 
Och igenkännande. 
Jag slungas tillbaka och minns.

Dagar och nätter på sjukhuset. 
Hejdå till kvällspersonalen och hej till nattpersonalen. 
Natt efter natt med avbruten sömn.

Droppmaskiner som pumpar och larmar. 

Dagens värden lpk, tpk, hb och crp.
Polarmacka med smör och plastost.

Clowner och illamåendemedicin.

Antibiotika och smärtlindring.
Frikoppling och kanske en promenad till Pressbyrån.

Dagar som avlöser varandra.

Barnprogram som rullar.
Timmar som slås ihjäl.

Ännu en dag till ända.

Imorgon en likadan.
I övermorgon kanske hemgång till soffhäng, hemsjukvård och lamslående trötthet.

Det var då.
Då fanns hon.
Jag längtar tillbaka.

Fuck cancer!


2 kommentarer:

  1. Tänk att man kan sakna det där livet, men det gör man. Saknar allt som har med honom att göra. Idag är det två månader sedan vår lille son somnade in. Två hemska månader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beklagar din förlust. I början av min sorg fick jag ledorden "En dag i taget, en fot framför den andra, ett andetag åt gången" av en annan mamma som mist. Jag levde mycket efter de där ledorden under det första året. All styrka till dig!

      Radera

Skriv ut