måndag 3 mars 2014

Lära känna

Sakta får vi lära känna. 
De finaste av flickor. 
Och deras fina syskon, mammor och pappor. 

Vi har haft ännu en träff. 
Fem familjer som mist. 
Mist det dyrbaraste.

Vi visar bildspel på våra barn, dom som vi mist. 
Det är fint. 
Finare än finast.

Medan syskonen badar, äter godis, bowlar och hänger. 
Fem flickors syskon som delar det värsta. 

-Vad tycker du har varit bäst i helgen, frågar jag Ivar i bilen på väg hem.
-Hm, jag vet inte, allt tror jag, svarar Ivar. 

Det känns som en ynnest att få lära känna. 
Fyra fina flickor som inte finns. 
Inte här hos oss men någon annanstans.

Tack Barncancerfonden Västra som bjuder oss på detta.

Fuck cancer!

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med!
    Tack för att du beskriver känslan när mina ord bara försvann.
    Känner mig varm, tom, sorgsen. Men så tacksam över att ha er alla!
    Kramar

    SvaraRadera

Skriv ut