onsdag 30 april 2014

Prata

-Mamma, Nora var faktiskt dum när hon låste in mig på toaletten? 
-Ja, det var hon verkligen, svarar jag. 
-Men varför gjorde hon det? 
-Jag vet inte men ibland gör man dumma saker, det gör de flesta människor. 
-En gång i bilen sa jag till Nora att jag önskade att hon var död, fast det ångrar jag nu. 

Jag stelnar till. Hur länge har han tänkt på det? Har han dåligt samvete? Tror han att det har med hennes död att göra? 

Vi pratar vidare om att vi alla säger eller gör dumma saker ibland. Sådant som vi inte menar. Att det var dumt sagt men att Nora ändå visste att han inte menade det och att han tyckte mest om henne ändå. 

Att prata är viktigt. När man minst anar kommer det fram viktiga saker som kan behöva redas ut. Jag är glad att han berättade. 

Fuck cancer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ut