lördag 26 april 2014

Flashback

Det är en sådan där solig och fin lördag. 
Jag går genom Haga och ner till akuten. 
Behöver troligtvis medicin. 
Inget allvarligt men har lite ont.
Sitter i väntrummet med barnvagnen.
Så här har jag suttit förut. 
Då med min fina lilla Noris i vagnen. 
Som efter undersökningen blev direkt skickad till Östra sjukhuset och samma kväll blev inskriven på Barncancercentrum. 
Det känns längesedan. 
Och alldeles nyss på samma gång. 
Om en stund går jag ut härifrån med ett recept på medicin. 
Tänk om det hade fått sluta så den där soliga lördagen i september för fyra år sedan. 
Tänk om. 

Fuck cancer! 

2 kommentarer:

  1. Hej Lena! Vilken fin blogg du har. Jag blev så glad när jag läste att en liten Harry kommit till världen. Jag har precis börjat jobba igen på bonken efter min mammaledighet och ofta tänker jag på alla er som jag träffade där under mina första år där. Hoppas ni mår bra hela familjen. Kram från ssk Kristin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Och grattis till bebis du med! Kram!

      Radera

Skriv ut