söndag 6 april 2014

Radiodokumentären

Vi reser hem efter en vecka i Trysil. Sitter i bilen och sätter på dokumentären "Min bästis är död". Den som handlar om Tyra och Nora. Om deras vänskap och Tyras sorg. Det är första gången Ivar lyssnar på den. Han sitter tyst och lyssnar hela programmet igenom. När det är slut säger han.

-Mamma, jag vill lyssna på den igen.
-Igen? svarar jag frågande.
-Ja, det vill jag, jag vill höra Noras röst igen och allt det andra.

Jag undrar vad han tänker och känner. Vad han minns och inte minns. Hur det känns för en snart sjuårig lillebror att ha en storasyster i himlen. 

Fuck cancer!

1 kommentar:

  1. Åh, det finaste programmet! Och fina, lilla Ivar som försöker suga in Norarösten. Andra sätt att få vara nära än så som det borde vara.
    Varma kramar

    SvaraRadera

Skriv ut