tisdag 10 december 2013

Kontraster

Det ringer på dörren. 

-Ja, hallå, säger jag i porttelefonen. 
-Det är ett blombud, svarar någon.

Jag vecklar upp blompaketet och känner mig glad. Fina blommor från fina vänner med glada ord och grattis till det nya livet. Sist det kom mycket blommor var det med tankar och beklagande. Då vecklades blompaketen upp i ett bedövat tillstånd. 

Kontrasterna slår mig så starkt. 

Liksom husen som står alldeles bredvid varandra. I det ena har jag fått de finaste av gåvor, tre gånger nu. I det andra har jag tvingats ta farväl av en av dom. 

Den största lyckan. Den djupaste sorgen. 
Så nära. Så långt ifrån. 

Fuck cancer!


2 kommentarer:

  1. Ja, blommor kan ha flera starka betydelser. Att en bukett kan betyda så mycket så väl glädje som sorg.

    SvaraRadera
  2. Båda husen. Så bekanta även för mig. Kontrasterna är överväldigande. Ett nyfött barn är överväldigande också. Allt gott till Harry. Många kramar Frida.

    SvaraRadera

Skriv ut