måndag 12 maj 2014

Kämparnas kämpe

Ett meddelande i inkorgen. 
Jag klickar upp det. 
Som ett knytnävsslag slår de emot mig. 
Orden om att en liten kämpes kamp är över. 

En kämpe jag följt sedan Nora blev sjuk. 
Som fick sin diagnos ungefär samtidigt som hon. 
Som sedan dess har kämpat den hårdaste av kamper.
Kämparnas kämpe, starkare än starkast. 

Jag blir så berörd.
Tänker på kämpen och hans familj.
Var de befinner sig nu.
Vad de har framför sig. 

Skulle vilja hjälpa, underlätta och lindra.
Göra det som ingen kan.
För ingen kan hjälpa till med smärtan. 
Inget kan ta bort eller lindra.

Efter nästan fyra års stenhårt kämpande har deras nya kamp börjat. 
Kampen för livet. 
Med sorgen. 
Den som de måste lära sig leva med.

Fuck cancer! 



1 kommentar:

  1. Fina N, vilken kämpe! Mina tårar föll också. Jävla skitsjukdom!

    SvaraRadera

Skriv ut