måndag 28 oktober 2013

Planering

-Ivar, på fredag är det Noras födelsedag.
-Ja, då fyller hon 9 år. 
-Ja, det gör hon. Vad tycker du att vi ska göra då?
-Jag tycker att vi ska slå in presenter och sätta på graven. 
-Det låter som en fin idé. Vad ska vi köpa tycker du?
-Hm, jag vet inte. 
-Kanske fina stenar och kulor att lägga i stenhjärtat?
-Nja, nej jag tycker det ska vara en leksak. 
-Vad då för leksak?
-Kanske lego?
-Ja, det är väl bra. Du kan ju bygga något fint som du sätter där. 
-Nej, det vill jag nog inte för jag vill inte att mitt lego ska blåsa bort. 
-Men om vi köper en fin legobyggsats som du tror att hon gillar. Så bygger du ihop den och sätter den på graven. 
-Ja, det blir bra. 
-Och så tänkte vi pärla "Fuck cancer" armband som vi gjorde förra året. Tycker du att det är bra?
-Ja, det tycker jag. 

(Dialog mellan Ivar och mig)

Fuck cancer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ut