tisdag 19 mars 2013

Tolv månader

Årsdagen. Den definitiva. 
Tolv månader, trehundrasextiofem dagar, ett helt år. 
Har passerat. 

Året som jag inte trodde var möjligt. 

Som jag tagit mig igenom med tveksamma steg. 
Ett famlande i mörker.  
Som jag inte minns mycket av. 
För att det ter sig som ett töcken.
Av dagar och nätter som går in i varandra. 
Utan planer för eller tro på framtiden. 

Nu börjar ett nytt år. 

Ett andra år. Utan. 

Något har hänt. 

En tunn sårskorpa. 
Ett steg upp. 
I trappan mot det nya.
Livet och jaget. 
Det som jag måste lära mig mer om.
Och leva. 

Saknaden växer sig större. 
Saknad som trots allt vilar på tacksamhet.

Finaste Nora, tack för att du kom till oss,
förgyllde våra liv och gav oss lyckan. 
Nu ser vi dig som den finaste stjärnan på himlen. 
Vi älskar dig till månen och tillbaka, 
om och om igen, i all evighet.

Fuck cancer!
















5 kommentarer:

  1. Hej. Råkar leta upp din blogg just på årsdagen, efter att ha bläddrat i en gammal GP med artikeln om trädet. Vill skicka en varm kram, vill skicka kraft och styrka!
    För några månader sedan kom jag att gå förbi kyrkogården där Nora ligger. Jag hade nyss flyttat till Majorna och hade mycket att upptäcka. Den här kyrkogården hade jag aldrig förut sett. Jag korsade den, fick syn på "Noras träd" och tyckte det såg så roligt ut. Jag beundrade det, tog lite bilder, och först då såg jag graven bredvid och förstod att de hörde ihop. Jag stod länge vid Noras grav, tittade på allt, läste och blev väldigt berörd. Det var fint.
    Bara någon dag efter kom artikeln i tidningen. Det var så märkligt. Men jag är glad att jag hann se det där fina trädet i alla fall.
    Tänker på er.

    SvaraRadera
  2. Känner inte er men vill ändå skicka varma kramar till er.
    Ni berör, läser varje inlägg, tänker på er och blir en lite bättre mamma pågrund av er. Stora varma kramar oc tack att ni delar med er.

    Fuck cancer!

    SvaraRadera
  3. Varma tankar till er denna svåra dag. Och alla andra svåra dagar. Tack för att du öppnar ögonen på oss som har det lättare.
    Tänker på er och känner med er.

    SvaraRadera
  4. Kramar till er och den finaste stjärnan på himlen, Nora.
    Det värker i mammahjärtat och ofta går tankarna till er och er fortsatta kamp, en annan kamp.
    Styrkekramar från en mamma på 321:an

    SvaraRadera
  5. Tack för att du delar med dig. Dina texter berör och får mig att uppskatta och inte ta livet för givet. Tänker på er denna tunga dag. Kram från en som hittat hit via artikeln i gp...

    SvaraRadera

Skriv ut