måndag 4 februari 2013

Gunga och cykla

På väg att hämta Ivar på förskolan. En fin liten klasskamrat är på gården när jag kommer ut. Hon kommer mot mig och ser glad ut. Fina bruna ögon glittrar under mösskanten. 

-Hej, jag saknar Nora lite. 
-Gör du det. Ja, det gör jag också. 
-Och så är det tråkigt att Ingela har slutat. 
-Jaså, har hon det? Varför då?
-Vet inte. Det var rektorn som sa det. 

En fin liten tjej som bor några våningar ner i vår trappuppgång. Som blivit så stor att hon är ute själv på gården och leker. Det svider till. Det var så det skulle vara för min lilla tjej. Hissen ner. Tryck på dörrknapp. Hissen upp. Bus och lek. Gunga och cykla. Lekvänliga gårdar. Kompisar i trappuppgångarna omkring. 

Drömmen om livet. 

Fuck cancer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ut