torsdag 4 oktober 2012

Hur visste du

20121002

-Mamma.

-Ja.
-När du var på sjukhuset med Storasyster innan hon dog. Tänkte du att hon skulle dö då?
-Storasyster var ju på sjukhuset många, många gånger. Menar du den sista dagen innan hon dog?
-Ja, jag menar den sista dagen.
-Ja, det tänkte jag. Då tänkte jag att hon skulle dö. 
-Men hur visste du det?
-Därför att vi hade fått veta att hon hade många nya elakingar i huvudet.
-Du menar i hjärnan. För i huvudet finns hjärnan.
-Ja, jag menar i hjärnan.
-Men hur visste du?
-Därför att hon slutade svara oss i ambulansen. Då förstod jag att hon skulle dö.

(Dialog mellan lillebror och mig)


Fuck cancer!

1 kommentar:

  1. Hej,
    åh söta lillebror som inte har storasyster nära... så mycket tankar. Jag tänker på er.

    Jag heter Malin Thornell och går sista året på gymnasiet. Tiilsammans med min vän Amanda Swenninger gör jag ett projektarbete, en bok om barncancer. Där vill vi att anhöriga och drabbade ska ha möjlighet att komma fram, antingen genom texter, dikter, bilder, teckningar och liknande. Därför tänkte jag fråga om vi har möjlighet att använda din text i blogginlägget här i boken? Om du vill veta mer kan du kontakta oss antingen via mejl aswenninger@gmail.com, eller via facebook, http://www.facebook.com/detotankbara.
    Jag hoppas verkligen att allt är okej trots allt...

    Med Vänliga Hälsningar
    Malin

    SvaraRadera

Skriv ut