söndag 14 april 2013

År som går

-Hur gammal var Nora när hon började med medicinerna? 
-Hon var fem år. 
-Hur gammal var hon när hon dog då?
-Då var hon sju år. 
-Men hur gammal är hon nu?
-Hon skulle varit åtta år. 
-Men hur gammal är hon?
-Hon är åtta år. 
-Ivar har ingen lillasyster. 
-Nej, det har han inte. 

(Dialog mellan mig och C som precis avslutat sin 2,5 år långa leukemibehandling)

-Nä, för jag har bara en storasyster fast hon finns inte för hon har dött, tillägger Ivar. 

Fuck cancer!

2 kommentarer:

  1. Therese Franzén15 april 2013 kl. 08:56

    Jag läser dina ord varje dag! De som sätter spår i magen och får mig att tänka extra på livet!
    Tack för att du delar med dig och hoppas att ni får känna lycka med Noras vakande själ bredvid...

    Varma kramar Therese, Linköping

    SvaraRadera
  2. Jag tänker att Ivar verkar vara en himlans klok och insiktsfull unge! Med ert goda stöd kommer han nog komma långt i livet.

    SvaraRadera

Skriv ut