torsdag 8 november 2012

Delfiner

November 2011

Vi åker till Kolmården. Det är "Min stora dag" som bjuder. De som uppfyller önskningar. För svårt sjuka barn. 

Träff med Torsten veterinär. 

-Mamma, det är han som talar ett annat språk. 

Det vet man om man sett alla avsnitt av Djursjukhuset. Om och om igen. 
Fast bara de med Klara Z för hon är bäst. Och har en hund som heter Frasse. 

Torsten kör jeep. Vi hälsar på sjuka djur. En älgkalv med diarré. Ett nyopererat lejon på uppvak. 

Vi bor i suit. Klappar delfiner och badar i pool. 

Vi vet att det inte blir fler resor till Kolmården. Att de resor som görs nu är de sista. Jag tankar händelser som blir minnen. Fina minnen. Som jag kan ta fram när jag vill. 

Jag tar fram dem. Minnena. De fina. Blir varm i magen och tung i bröstet. 

Ledsen. Saknar. 

Fuck cancer!

 

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ut