torsdag 15 december 2016

Perspektiv

Jag är stressad och trött. 
Det är rörigt hemma.
För att vi har rivit en vägg. 

Det blir rörigt när man river väggar.
Och dammigt. 
Jag frågar mig själv om och om igen varför jag gör det här nu.

Tänker snart, snart är det klart. 
Då blir det fint. 
Stor efterlängtad öppen planlösning, nypiffat och julfint. 

Så upptäcker vi det. 
Möglet. 
Under golvlister, under parketten. 

Hyresvärden kommer. 
Vi fortsätter undersöka och ser att det är värre än vi trott. 
Vi kan inte bo i det. 

Evakuerade. 
Ingenstans att bo.
Bestämmer oss för att åka till landet. 

Energinivån på botten. 
Pendla.
Två timmar varje väg. 

Trött i soffan. 
Nyheter från Aleppo. 
Liten huttrande flicka under filt. 

Insikt. 
Mina barn ligger varma och mätta i en säng. 
Och ingen har fått cancer. 

Tacksam. 

Fuck cancer!


6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Ingenting är som att fira jul på tjörn (en liten tröst iaf😊)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du säkert rätt i 😀. Första gången för oss.

      Med vänlig hälsning, Lena

      Radera
  3. Tur i oturen att ni valde att genomföra en renovering så att det uppdagades att det var mögel. Självklart inte roligt att pendla och leva i det kaos som det för med sig men blir säkert jättefint till slut. Hoppas ni får en bra jul trots att ni kan fira den hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. att ni INTE kan fira den hemma skulle det stå;)

      Radera

Skriv ut