fredag 8 november 2013

Gifta sig

Ivar letar efter något i Noras rum. Efter en stund kommer han med hennes pärm från förskolan. 

-Mamma, Nora har varit veckans bokbarn på Humlan, det har jag aldrig varit, utbrister Ivar.
-Nej, ni hade inte veckans bokbarn när du gick där men det har ni ju nu i skolan, svarar jag.

Vi tittar tillsammans i pärmen. På teckningar, självporträtt och fotografier från utflykter och aktiviteter. Liten Nora blir lite större Nora. I slutet hittar vi en intervju. På frågan om hur man kan visa varandra känslor är Noras svar att man kan skriva ner snälla saker och vem man vill gifta sig med.

-Mamma, vem ville Nora gifta sig med? frågar Ivar.
-Hon ville gifta sig med Adrian, svarar jag.
-Med Adrian? Jag önskade att hon ville gifta sig med mig.
-Önskade du det? Men du är ju hennes lillebror och hon tyckte så mycket om dig men man brukar inte gifta sig med sin lillebror.
-Varför inte då?
-Det är så bara.
-Fast nu kan dom inte gifta sig för Nora är ju död.
-Ja, det är hon.

Fuck cancer!

1 kommentar:

Skriv ut