tisdag 12 november 2013

Återuppstå

-Mamma, tänk om Pärlan kommer tillbaka, utbrister Ivar.
-Hur menar du? frågar jag. 
-Tänk om hon liksom kommer tillbaka, gräver sig ur asken och bort till Nora. 
-Ja, tänk om. 
-Ja, och då kan Nora också gräva sig ur. 
-Vad tänker du att dom ska göra då?
-Då gräver dom sig ur och när vi kommer dit så står dom bara där. 
-Ja, tänk om det skulle vara så. 
-Tror du att det skulle kunna hända?
-Nej, tyvärr tror jag inte det, men man kan hoppas för det vore ju fantastiskt. 
-Jag tror inte heller det.
-Men tror du att dom hittat varandra och är tillsammans där dom är nu?
-Ja, dom lever ju där dom är nu.

(Dialog mellan Ivar och mig)

Fuck cancer!





2 kommentarer:

  1. Mitt i allt detta otroligt sorgliga så måste jag faktiskt le. Han är helt underbar Ivar med alla sina funderingar. Monica

    SvaraRadera

Skriv ut