måndag 2 februari 2015

Glömmer inte

Nej, det går inte över. 
Det läker inte. 
Jag glömmer inte. 
Och jag blir inte påmind om du säger något om Nora eller sorgen. 

Tänk dig att du amputerar ett ben. 
Det växer inte ut igen. 
Du glömmer inte att du saknar ett ben. 
Och du tänker inte "var du tvungen att påminna mig om benet, jag som precis hade glömt att det är borta". 

Sorgen finns där. 
Saknaden finns där. 
Så kommer det vara. 
Det måste jag lära mig leva med. 

Jag lär mig. 
Och jag tror att livet kommer bli bra och meningsfullt. 
Med sorg och saknad. 

Fuck cancer! 

2 kommentarer:

  1. TACK Lena för att du hjälpte mig sätta ord på just dessa tankar! Hur skulle vi kunna glömma?! Sluta sakna? Sluta älska? Det som gör ont är inte när människor "påminner" mig om Meja. Det som gör ont är när de INTE gör det......
    Kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller med! Och, glömmer gör vi aldrig. Tack och lov. Kram

      Radera

Skriv ut