tisdag 3 september 2013

Livet som fortsätter

Jag har lämnat Ivar på skolan, svänger ut på trottoaren och hamnar mitt i en skock av barn. En av dom, den finaste. Noras bästis och blivande fästman. 

-Hej, säger han och springer vidare ner för backen.  


De två som följts åt från tiden i magen till babyrytmik. Till förskola och skola. Har lekt och lekt. Bråkat någon enstaka gång men alltid pratat ut. Funnits för varandra tills det tog slut. 


-Mamma, vi kommer bo hos Adrian och inte här. 

-Va, varför då? 
-För att Adrian vill det men vi kan komma hit ofta och äta middag och så. 
-Ja, det får ni lova att göra. 

Snart är hela skocken framför mig. Tjejer och killar. Hår i tofs och utsläppt. Ryggsäckar och kepsar. Spring i benen och fniss. 


Klumpen i halsen växer. Hon skulle sprungit där i skocken. Med matsäck, nya höstskor och fladdrande hår. På väg mot ett av livets alla äventyr. 


Jag sväljer och trycker undan klumpen. Orkar inte nu. 

Är på väg till ett möte i livet som fortsätter. 
För att det måste. 

Fuck cancer! 






2 kommentarer:

  1. Försöker komma på något att säga men det enda jag kan komma på är...FUCK CANCER!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har läst din blogg nu, jag känner så med dig. Tack för att du delar med dig. Vill skänka dig en container full med värme. Tack.

    SvaraRadera

Skriv ut