lördag 16 april 2016

På gång

Äntligen är det på gång.  
Som jag längtat. 
Och längtar. 

I veckan fick jag tjugoen helt fantastiska illustrationer på mail. 
Efter genomgång av text och illustrationer blev det några få förändringar. 
En ryggsäck fick läggas till och en ljuslykta ändra färg. 

Nu är det bara framsidan kvar. 
Kanske den allra viktigaste illustrationen. 
Den som ska spegla titeln, bokens innehåll och vara säljande. 

Vi närmar oss en inriktning som jag tror blir perfekt. 
Och snart, väldigt snart börjar boken sättas ihop. 
Det här projektet är bra träning för mig som inte har tålamod som starkaste sida. 














På bilden fikar Nils och hans nyfunna kompis Alvar vid Majkens grav. Nils i rödrandig tröja och Alvar i blårandig.  

13 kommentarer:

  1. Och pappan har sina pyttesmå fötter. En bok jag kommer att köpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Ja, jag vet...älskar det pyttesmå fötterna :-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du förstår att det inte är pappans fötter som gör att jag vill ha boken. Men man behöver ha skoj och trams i livets elände. Och tecknade små fötter i en viktig bok gör att det blir mer på allvar, märkligt nog, lite som Alfons pappas pipa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, nej jag förstår precis! Precis som du skriver så gör tecknade "små fötter" sitt jobb. Det var därför jag valde Mia Nilsson som illustratör och inte någon som tecknar mer naturtroget.
      Varma hälsningar Lena
      Varma hälsningar från Lena

      SvaraRadera

      Radera
  4. Kia(ängeln Simons mamma)16 april 2016 kl. 21:15

    Ska du ge ut en bok??....så spännande.Kommer att köpa den absolut.Har varit bokhandlare i 25 år...familjeföretag men jag blev allvarligt sjuk 6 år innan Simon blev sjuk.Blev tyvärrförtidspensionär vilket var perfekt för Simon.Inget fritids o vi kunde verkligen umgås.Har utbildat mej innan till 2 olika yrken men att sälja böcker var underbart...lycka till
    kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag kommer ge ut en bok via Idus förlag. Handlar om Nils som har en syster som är död.
      Varma hälsningar från Lena

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Jag önskar dig stort lycka till med författarskapet och alla äventyr det för med sig! Ska bli så fint och spännande att få läsa boken när den kommer ut.

    SvaraRadera
  7. Så fint illustrerade! !
    Ska givetvis också köpa boken :))

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skriv ut