tisdag 19 augusti 2014

Säga hej

Telefonen ringer. 
-Vi är här nu, säger Marcus i luren. 
-Ok, vi kommer, svarar jag. 

Jag och Harry är hos Nora. 
Marcus och Ivar ska hämta oss med bilen. 
Jag skyndar mot ingången, vi har bråttom till ett möte. 
Ivar kommer springandes mot mig. 

-Hej, ropar jag. 
-Hej, ropar Ivar och springer förbi mig. 
-Vart ska du? 
-Jag vill säga hej till Nora. 

Orden landar i mig. 
Det är så fint. 
Så jättefint. 
Och sorgligt. 
Så förbannat sorgligt. 

Fuck cancer! 















3 kommentarer:

  1. så väldigt fint ni gjort, ett smultron täcke till Nora

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar gravplats ni skapat till Nora och vilken underbar Ivar ni har.
    Monica

    SvaraRadera
  3. Men vilken fantastiskt fin grav! En av de finaste jag sett.
    Många kramar till dig. Barn borde inte få dö.
    /Mamma till en liten bebis som dog.

    SvaraRadera

Skriv ut