söndag 27 juli 2014

Båttur

Vi sitter i vännernas båt.
Jag, Ivar och jämnåriga vännen pratar om att Ivar är både storebror och lillebror nu.

-Ja, för Harry är min lillebror och Nora är min storasyster, säger Ivar.
-Ja, fast Nora är död nu, svarar den jämnåriga vännen. 
-Ja, det är hon. 
-Fast hon är ändå med oss. 
-Ja, för hon finns överallt.
-Ja, överallt och här med oss i båten också.
-Ja.

En stund senare hör jag dom prata om att alla barnen är pojkar. 
Och vilket lag man är med i. 
Att de enda tjejerna i båten är jag och fina vännen. 
Och Nora. 

-Fast jag vill att Nora ska vara med oss ändå, säger Ivar.
-Ja, Nora ska vara med oss ändå fast hon är tjej, svarar jämnåriga vännen. 
-Ja, för hon är ju också ett barn. 

Så fint.
Så väldigt fint. 
Det känns varmt i bröstet. 
Och sorgligt.
Väldigt sorgligt. 

Fuck cancer! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ut