söndag 7 februari 2016

Syskonen

Mia Nilsson som illustrerar alla bilder till "Nils och den blinkande stjärnan" har tidigare gjort en illustration till mig. Efter att jag fick se en illustration hon gjort med texten "Making Future Magic" kontaktade jag Mia och frågade om hon ville illustrera mina barns namn i samma stil. 




















Det ville hon men istället för betalning ville hon att jag skulle sätta in vad jag tyckte den var värd till Barncancerfonden. Jag satte in en summa på Noras insamling, men inte vad den är värd för mig för det kan jag ekonomiskt inte avvara. 






















Barnen som en enhet. Syskon som aldrig mötts. Småbrorsornas slutbokstäver y och i som ett hjärta hängandes i storasyrrans a. Bokstäver som slingrar sig och sträcker sig mot varandra. Små djur som Nora älskade, dvärghamstern Pärlan och sommarkaninen Stampe. Kaprifol, Bohusläns landskapsblomma som vi har mycket av i Båtevik. 

Jag tycker så mycket om den. Blir varm när jag tittar på alla fina detaljer. 

Tack Mia!

Fuck cancer!

6 kommentarer:

  1. Riktigt superfin alltså!!!!♡förstår din förtjusning!
    Båtevik? Kul!bor själv på Tjörn!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack! Jag älskar Tjörn!
    Med vänlig hälsning, Lena

    SvaraRadera
  3. Så fin och full av vackra detaljer. <3

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vacker! Symboliken i de tre namnen på syskonen är makalös!
    Jag förstår att den betyder massor för dig och familjen.

    MVH Suzanne

    SvaraRadera

Skriv ut