torsdag 5 februari 2015

Kan pussar döda

Nyvakna ligger vi i sängen och småpratar. 

-Mamma, om någon kompis till mig eller någon som jag känner pussar mig, är det farligt? frågar Ivar.
-Vad tänker du kan vara farligt? svarar jag. 
-Måste jag säga?
-Ja, det måste du. 
-Jag kanske tänker något med död.
-Hur tänker du då?
-Att kanske den kan smitta mig med något.
-Som gör att du kan dö?
-Ja. 
-Nej, det kan inte hända, ingen kan smitta dig med något som du kan dö av.
-Kan vi gå upp nu.

Fuck cancer!

1 kommentar:

  1. Fina Ivar!
    Och så fina samtal ni har! Eller fina. Ni borde prata Minecraft, legobyggen eller varför man måste äta fisk. Men det är fint att ni kan prata om allt det svåra som snurrar där inne hos en pojke som inget borde veta om död.
    Kramar till er

    SvaraRadera

Skriv ut